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GLOBAL
Stability
- Added crash fixes related to ray tracing on next-gen consoles.
- RTX 카드 기능 레이트레이싱 크러시 수정
- General stability improvements.
- 안정화 작업
Progression
- Addressed an issue where Prestige Levels and Prestige Icons could display inaccurately in lobby menus.
- 로비에서 명성아이콘, 레벨 오락가락 하는거 수정
- Addressed an issue where the Prestige 1 icon could display in place of the Commander rank icon in the After Action Report.
- 55레벨떄 명성 1렙으로 보이는거 수정 ( 이게 버그 였나 ..)
UI
- Addressed multiple issues for breadcrumbs appearing incorrectly throughout lobby menus.
- 멀티 로비 UI 오류 수정
- Addressed an issue where the reward animation could sometimes appear corrupted in the After Action Report.
- 전투보고서 보상 에니메이션 오류 수정
MULTIPLAYER
Playlists
- Motherland Moshpit
- TDM, Domination, Kill Confirmed, and Hardpoint on Moscow and Crossroads Strike.
- 모스크바, 교차로에 팀데메,점령,확인사살이 추가 되었습니다.
- Hardcore Motherland Moshpit also available in Quick Play (TDM, Domination, Kill Confirmed).
- 빠른 플레이와 하드코어에 Motherland 가 추가 되었습니다.
- Available Dec. 8 until the launch of Season One.
- 시즌1 시작전 까지 이용가능 합니다.
Progression
- Camos
- Addressed an issue where Mastery camos were not progressing properly for some players, despite being earned.
- 일부 플레이어가 다이아몬드 위장을 획득되지 않는 문제 수정
- Reduced the number of kills without dying from 3 to 2 for launcher and M79 camo Challenges.
- M79(유탄발사기) 죽지않고 3명 -> 2명으로 하양조정
Game Modes
- Hardpoint
- Checkmate
- Adjusted spawns for zones 1, 3, and 4.
- 1,2,4번 부활거점 조정
- Resolved an issue where the Hardpoint could be captured behind a crate on zone 4.
- 4번 상자뒤에서 맵뚦 하고 먹어지는거 수정
- Garrison
- Zone 1 adjusted to provide more balanced cover for both teams.
- 1번 거점 양쪽 진형에 엄패물 밸런스 맞게 조정
- Adjusted spawns for zones 2 and 3.
- 2, 3 번 부활거점 조정
- Crossroads Strike
- Adjusted spawns for all Hardpoint zones.
- 주요 지점 부활거점 조정
- Moved zone 4 to the adjacent tents to provide more opportunities for the attacking team.
- 공격팀에 기회를 제공 하기 위해서 4번거점을 텐트로 이동
- Moscow
- Removed spawns near back statue for zone 3.
- 3번 부활거점 삭제 (동상 뒤)
- Checkmate
- Control
- Moscow
- Adjusted attacker spawns to reduce travel time to objectives.
- 공격팀 부활거점 변경
- Additional attacker spawns added closer to mid-map when B has been captured.
- B지점 점령 될떄 맵 중앙으로 가깝게 부활
- Miami
- Adjusted attacker spawns to reduce travel time to objectives.
- 공격팀 부활거점 변경
- Checkmate
- Adjusted attacker spawns to reduce travel time to objectives.
- 공격팀 부활 거점 변경
- Moscow
- Fireteam: Dirty Bomb
- Gameplay
- Reduced spawn protection time to reduce frequency of protection nullifying explosives (e.g. War Machine) for extended periods of time.
- 부활후 무적 시간 조정
- Addressed an issue where players could collide when redeploying from a Squad Wipe.
- 분대 전멸떄 크러쉬 나는거 수정
- Addressed an issue where players could land on each other and die if they waited until they were auto-deployed during Infil.
- 부활중에 죽는거 수정
- Addressed an issue where players could get stuck by mantling in certain spots on Alpine.
- 파쿠르 할떄 지형 걸리거나 크러쉬 나는거 수정
- Addressed an issue where Containers could spawn inside objects.
- 컨테이너가 오브젝드 안에 생성되는거 수정
- Scorestreaks
- Reduced spawn rates of the Gunship, Chopper Gunner, and VTOL Escort.
- 건쉽, 헬기사수, 호버젯 생성 시간? 감소
- Addressed an issue where the Cruise Missile HUD effects could be seen in the Redeploy menu.
- 리스폰떄 순항 미사일 HUD 효과가 뜨는거 수정
- Vehicles
- Addressed an issue where the Hind could exit the playable space in Alpine.
- 알파인 맵에서 하인드 탑승시 맵 밖에 나갈수 있는거 수정
- HUD
- Addressed an issue where dust and threat perception effects could display on the overhead camera.
- 공중에서 위협인식 효과가 나타나는거 수정
- Party Invites
- Addressed an issue with Party invites in Fireteam: Dirty Bomb.
- 더티밤에서 파티초대가 잘안되는거 수정
- Gameplay
- Combined Arms
- Adjusted the interact radius on mounted turrets to be easier to get onto.
- 맵에 고정형 터렛의 상호작용 반경 조정 쉽게 핸들링 가능
- Custom Games
- Added options in Custom Games Scorestreaks settings for Score Reset On Death and Scorestreak Death Penalty, allowing players to set the percentage of score lost on death from 0% (Disabled) to 100% (all score lost on death).
- 커스텀 게임떄 스코어 스트릭 보존 여부 기능 추가
- Round-Based Modes
- Addressed an issue where players could be kicked for inactivity while spectating in round-based modes.
- 옵저버 모드 일때 잠수 상태로 인지 되어 팅기는거 수정
Weapons
- Visuals
- Added polish to visual kickback when hip-firing weapons.
- 지향사격떄 반동 효과 추가
- Hauer 77
- Addressed an animation issue with the Hauer 77 when firing the last shot while aiming down sights.
- 조준시 장전하면 마지막 탄이 모션 꼬이는 애니메이션 수정
- Launchers
- Addressed an issue where launchers could lock onto Stationary Turrets in Combined Arms.
- 협동에서 고정 터렛 락온이 안풀리는거 수정
- Optics
- Addressed an issue that could prevent thermal scopes from showing a thermal overlay when riding a vehicle.
- 장비 탑승시 열화상 스코프가 일반 스코프로 변환 되는거 수정
Scorestreaks
- Care Package
- Care Package explosion will no longer damage teammates in Hardcore.
- 하드코어에서 보급품 폭팔이 팀킬 되는거 방지
- Addressed an issue that could cause the Care Package to go through the roof in Checkmate.
- 체크메이트에서 지붕 뚦고 보급품 내려오는거 수정
- Combat Bow
- Addressed an issue where the Tactical Mask icon would incorrectly display when damaging enemies with the Combat Bow.
- 활로 데미지를 주면 X 표시가 안뜨고 간혹 전술 마스크 아이콘이 뜨는거 수정
- Cruise Missile
- Addressed an issue where damaging a Cruise Missile would not display a hit marker.
- 순항 미사일 히트 표시가 안되는거 수정
- VTOL Escort
- Addressed an issue with the VTOL Escort camera when it would be destroyed from going out of bounds.
- 호버젯 카메라가 맵밖에 나가면 파괴되는 현상 수정
- Chopper Gunner
- The Chopper Gunner will now follow its correct shorter path on Crossroads Strike instead of its wider path from Combined Arms.
- 헬기사수가 교차로 플레이 할떄 협동 기준 모드로 도는걸 수정 맵밖 으로 안돌고 맵과 가깝게 돔
Maps
- Crossroads
- Parachutes can now be activated where applicable in all modes in Crossroads.
- 교차로 에서 낙하산 활성화 모든 모드에서
- Added a unique 6v6 intermission camera on Crossroads Strike.
- 6v6 모드에 옵져버 카메라(중간휴식카메라) 추가
- Armada
- Parachutes can now be activated where applicable in all modes in Armada.
- 아르마다에서 낙하산 활상화 모든 모드에서
- Garrison
- Addressed an issue where one of the explosive barrels would never detonate in Garrison.
- 폭탄 배럴중 하나가 안터지는거 수정
Field Upgrades
- Trophy System
- The Trophy System will now destroy incoming Trophy Systems.
- 적트로피를 나의 트로피로 던져 파괴 할수 있다 ?
- Addressed an issue where the Trophy System occasionally would not destroy incoming projectiles.
- 간혹 트로피 먹통 되는거 수정
- Addressed an issue where shooting your own Trophy System could show enemy infantry hit markers.
- 트로피 작동할떄 히트마크 뜨는거 수정
- Assault Pack
- The Assault Pack will now be destroyed if an enemy uses it.
- 이제 강습팩은 적이 사용 하면 터짐
- Field Mic
- Addressed an issue where a player could earn double score events if two Field Mics were overlapping.
- 필드 마이크 두개를 겹쳐 놓고 사용하면 점수가 더블 되는거 수정
Vehicles
- General
- Added a new Helicopter Aiming Mode option.
- 새로운 헬기에 조준모드 옵션 추가
- Addressed an issue where the camera could clip through the player's head when switching from driver to passenger while aiming down sights in a vehicle.
- 탑승장비에서 조준하면 운전자에서 부사수전활 할떄 시야가 꼬이는거 수정
- Addressed an issue where players could spawn with corrupted animations if they squad-spawned onto a Dirt Bike as a passenger.
- 파티 부활시 오토바이로 부활할떄 모션 꼬이는거 수정
General
- Stability
- Fixed a rare crash that could occur when a player was dismembered by an explosive.
- 신체 터질떄 크러쉬 나는거 수정
- Finishing Moves
- General clean-up and bug fixes for Finishing Moves.
- 처형 동작을 간략하게 수정
- Addressed an issue where performing Finishing Moves on enemies while being downed would not count toward the Stone Operator unlock challenge.
- 쓰러진 상태에 처형하는거 업적 카운터 안되는거 수정
- Gestures
- Added voiceover to first-person Gestures.
- 1인 제스처에 수정
- Mouse and Keyboard
- Addressed an issue when Jump and Mantle were bound to the Mouse Wheel.
- 마우스 휠에 파쿠르가 지정 되었을떄 문제 되었던거 수정
- Addressed an issue with mouse navigation in Theater.
- 리플레이에서 마우스로 조작할떄 문제되는거 수정
- Addressed an issue with mic status icon not displaying properly in the Party tab.
- 파티텝에서 마이크 상태 표시 안되는거 수정
- Addressed an issue with Voice Chat Volume setting functionality.
- 음성 대화 및 음량 문제 되는거 수정
- Improved mouse rotation controls for Weapon Inspect.
- 무기 살펴 보기 마우스 컨트롤러가 상승
- Audio
- Addressed an issue where a character’s exert audio for a weapon melee could be delayed.
- 근접 공격시 근접공격 소리가 밀리는거 수정
- Miscellaneous
- Addressed an issue where players were not immediately killed when being downed while in water.
- 익사 모션 오래 남는거 수정
ZOMBIES
General
- Progression
- Addressed an issue causing progress on the Trapper Challenge to get stuck at 255.
- 덫사냥꾼 255 버그 수정
- Addressed an issue that caused incorrect Mastery camo progression information to display.
- 다이야 위장 진행 오류 수정
- Addressed an issue where incorrect Prestige Icons could display in Zombies menus.
- 대기실에서 명성 아이콘 오류 수정
- Addressed an issue that sometimes caused the player’s primary weapon camo to appear on a Knife equipped as a secondary weapon.
- 단검에 카모 없어지는거 수정
- Combat Record
- Addressed an issue with incorrect Engagement Range data for some weapons for Zombies.
- 일부 무기가 이상한 사거리 데이터 표시 되는거 수정
- Killing Blows will now register properly for Zombies in Combat Record.
- 기록관에 킬링 블로우가 간혹 기록 안되는거 수정
- Elite Eliminations will now register properly for Zombies in Combat Record.
- 기록관에 엘리트 섬멸이 간혹 기록 안되는거 수정
- UI
- Addressed issues with text overlapping or extending outside the panel in the Intel menus.
- 정보텝에서 글자 상자 밖으로 나가는걸 수정
- Addressed issues with 3D models not properly orienting in Intel menus.
- 정보텝에서 3D모델이 이상항 방향을 보고 있는거 수정
- Addressed an issue where additional Create-a-Class slots were not appearing in the Zombies lobby on PlayStation platforms.
- 플스에서 추가 무장슬롯이 안보이는거 수정
Die Maschine
- Stability
- Added various stability fixes.
- 다양한 버그 픽스
- Intel
- Added new Season One Intel to discover in "Die Maschine".
- 시즌1 정보가 추가
- Gameplay
- Closed various exploit areas.
- 클러치 구간 수정
- Addressed an issue that sometimes caused zombies to get stuck inside a spawn location.
- 좀비가 부활 지점에 굳는거 수정
- Addressed an issue that caused zombies to incorrectly use their ranged attack in specific locations.
- 이상하게 원거리 공격하던 좀비 수정
- Addressed an issue that caused zombies to path incorrectly when Decoys were used in specific locations.
- 디코이 던질떄 다른 방향으로 가는거 수정
- Addressed an issue that caused the incorrect floor of the mini-map from appearing after spectating.
- 관전시 미니맵에 맵이름이 오류나는거 수정
- Addressed an issue that caused shadows to appear incorrectly on a quest character when viewed with the flashlight.
- 손전등으로 NPC를 보면 그림자가 이상하는거 수정
- Weapons
- Addressed an issue that caused ammo to be incorrectly deducted from the D.I.E. Electrobolt while using Aether Shroud.
- 쇼크웨이브를 장착시 투명화를 쓰면 탄약 증발하는거 수정
- Addressed an issue that caused the incorrect weapon rarity to appear for the player’s weapon after respawning.
- 부활후 무기 등급 오류 수정
- Addressed an issue that caused the duplication of weapons using the Arsenal under specific circumstances.
- 클러치 사용시 무기 복제 하는거 수정
- Trials
- Addressed an issue that caused the Take Damage and Recover Health Trial from granting progress when recovering the bonus health granted by Jugger-Nog.
- 트라이얼 미션 피해입고 회복하기가 저거노그 먹고 진행이 진행 안되는거 수정
- Addressed an issue that prevented a specific Trial from granting a reward.
- 트라이얼 보상 지급 안되는거 수정
- Mystery Box
- Addressed an issue that prevented some weapons from appearing in the cycle animation when using the Mystery Box.
- 랜덤박스 사용시 무기 돌아가는 효과 수정
- Main Quest
- Addressed a rare issue that could cause the Main Quest to stop progressing at the Decontamination step.
- 이스터 에그 미션 오염단계 진행이 간혹 막히는거 수정
- Ping
- Addressed an issue that caused incorrect icons to display when pinging certain weapons.
- 특정 무기 핑찍을떄 다른 아이콘 나오는걸 수정
- Audio
- Addressed an issue that could prevent certain voiceover lines from playing.
- 특정 음성 재생시 안나오는거 수정
- UI
- Addressed an issue that could occur where the Pause menu couldn't be closed when interacting with the Arsenal.
- 무기고 사용시 일시정지 안되는거 수정
- Addressed an issue that caused a mix of visual effects from different Ammo Mods to display when navigating the Skills menu.
- 스킬매뉴에서 탄약모드 시각효과 합쳐지는거 수정
Dead Ops Arcade
- Stability
- Added various stability fixes.
- 각종 버그 수정
- Gameplay
- Added Room of Judgment event.
- 심판방에 이벤트 추가
- Added various enemy AI tuning changes.
- AI 수정
- Added various weapon tuning changes.
- 무기 조정
- General
- Added Host Migration to Dead Ops Arcade.
- 호스트 전환 추가
- Added options to turn off various UI elements and features.
- UI 끄고 키고 옵션 추가
Onslaught (PS4/PS5)
- Intel
- Added new Season One Intel to discover in Onslaught.
- 시즌1 인텔 추가
- Gameplay
- Added various enemy pathing fixes.
- 이동 경로 수정
- Addressed a rare issue that could cause a redundant Perk to be granted from power-ups.
- 가끔 픽업펀치가 중복 되는거 수정
PC
- Stability
- Added various stability fixes.
- 각종 버그 수정
- General
- Addressed an issue with text wrapping in Windowed mode.
- 창모드에서 텍스트 줄 한칸식 내려가는거 수정
- Addressed an issue that could cause a blurry screen with NVIDIA Ansel when using a sniper scope.
- 저격 스코프를 사용시 엔당 안셀 기능이 이상하게 나오는거 수정
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